torsdag 2. juni 2011

Prisstatistikk

av KR

Etter oppmoding frå ein av våre lesarar, har me her utarbeidd Sparebloggen sin prisstatistikk. Statistikken rommar prisar på tilbodsvarer som her er publisert sidan hausten 2009. Du vil med andre ord ikkje finne luretilbod og andre stive prisar i denne statistikken, berre låge prisar og utviklinga på tilbodsfronten. Me kan sjå at prisnivået svingar til dels kraftig på enkelte varer, og særleg der det er sesongmessige variasjonar. Likevel er totalinntrykket er at prisnivået på typiske tilbodsvarer held seg nokonlunde stabilt, og at gode tilbod alltid kjem att om ein er tålmodig. Klikk på bileta for å studere nærare.



1 kommentar:

  1. liten 'Off Topic' post her...
    (Dvs. ingenting med statistikken å gjøre)

    Sitter og koser meg med selvlaget Pytt i Panne.
    Var nemlig ute og fiska i går, fikk 3 fine Aure(OK, å betale 300 for et sesongkort er kansje sløsing når det er gratis å fiske i havet... Men dagskort kosta 50, og ukeskort 150. Og Aure er godt... veldig godt... Ettersom det er 5Km til fiskevannet, men 30 til Atlanterhavsveien hvor eg driver sjøfiske, kan det jo hende at eg sparer inn noe. )
    Samtidig med at eg fileterte og stekte dem så kokte eg også poteter... Ei stapp full gryte, faktisk. (Alt eg hadde igjen av vanlige poteter og som begynte å bli litt 'overgrodde')
    I dag skrella eg de potetene eg ikkje spiste sammen med fisken, kutta dem opp i små terninger, tilsatte en boks bogskinke(16.90 eller så på tilbud... ) også i små terninger, to løk, to paprikaer(egen avling) og masse gressløk(egenavling det også)
    Endte opp med 4 x 400grams porsjoner i frysern, og en grei middag av resten.

    For de som har plass i frysern, men dårlig med plass for grønnsaker, husk at noen av dem kan fryses.
    Poteter går greit når de er kokt, men helst bør de være oppskjært.
    Løk må skjæres i ringer eller hakkes opp.

    Anthony_Lion

    SvarSlett